ילדים ושוקולד

בין ילדים לבין שוקולד קיימת מערכת יחסים מופלאה, טעימה ולפעמים גם חסרת מעצורים. הרבה הורים מנסים להוות כחוצץ בין הילדים לחטיף המושלם – שוקולד. לעיתים זה מגיע ללא ללכת למסיבות יום הולדת וכיתה עקב כמויות השוקולד או סתם כי שמעו ששם הולכת להיות סדנת שוקולד. בפוסט זה אתן מענה לשאלות של ההורים לגבי מה מותר, כדאי או אסור עם שוקולד וילדים.

באיזה גיל כדאי לתת לילדים לטעום לראשונה שוקולד?

השאלה הראשונה והחשובה בהחלט הינה מתי כדאי לתת לילד לטעום לראשונה שוקולד. אכן  לפי החלטה וייעוץ של משרד הבריאות כדאי ואך רצוי להימנע מלתת לילדים בשנתיים הראשונות לחייהם את כל סוגי הממתקים אשר יכולים לגרום להם לפתח עששת. ממתקים אלו כוללים  בין השאר: סוכריות, שוקולד, עוגות, עוגיות, חטיפים ואפילו דגני בוקר מצופים.

בחטיף המתוק שלנו אין רק סוכר אלה ישנו גם קפאין שאינו בריא לצריכה של ילדים. לכן עדיף למנוע מתן חטיף עד שהילדים כבר מבינים מה זה חטיף – סביב גילאי שנתיים שלוש. בנוסף בגילאים שהילדים כבר מכירים מהו חטיף כדאי ומומלץ ביותר להכתיב סדר יום ובתוכו שעה בדר”כ שעת אחר  הצהריים המוגדרת כזמן חטיף.

איזה שוקולד עדיף לילדים מריר או חלב?

ילדים הם כמו אנשים רק קטנים ולכן לפי הפוסט הקודם בעמוד שמדבר על יתרונות השוקולד עדיף לכולנו לאכול שוקולד שהוא בעל כמה שיותר מוצקי קקאו וכמה שפחות חלב. ככל שהשוקולד מכיל כמה שיותר מוצקי קקאו כך התכונות הסגוליות שלו כמו מניעת שבץ ויתר לחץ דם יהיו דומיננטיות יותר.

כמה שוקולד ניתן לתת לילדים?

חשוב להבין ולזכור ששוקולד הינו ממתק לכל דבר.  שוקולד מכיל אומנם תכונות חיוביות וסגולות מרפאות אך לא מומלץ לאכול ממנו יותר מידי עקב כמות הקלוריות והסוכר הקיימים בו. לשוקולד ערך תזונתי מאוד נמוך ולכן הוא אינו מאכל הרצוי לאכול בכל ארוחה. עם כל זאת, עדיין אין מינון מומלץ לכמות שוקולד שניתן להביא לילדים.

האם זה נכון לתת לילדים שוקולד לפני השינה?

בחטיף המתוק והטעים – שוקולד ישנם הרבה חומרים ממריצים שיכולים לגרום לערנות לא רצויה של ילדינו. עוד ניתן לומר שלשוקולד ישנה השפעה מזיקה לשיניים ולכן  אם כבר הילדים מוכנים לשינה וצחצחו עדיף שלא להיכנס איתם שוב למריבת  צחצוח השיניים.

האם שוקולד למריחה דומה בערכיו לשוקולד רגיל?  האם אפשרי לתת פיתה עם שוקולד כארוחה למשל  בבוקר או בערב?

קיום קיימת פירמידת מזון שמומלצת על פי דיאטניות רבות לילדים. ילדינו גדלים כל הזמן ולכן אנו צריכים לספק להם תזונה מלאה בחלבונים וברזל כמו בשר או עוף. בנוסף לכך ילדינו צריכים לאכול ויטמינים  ומינרלים רבים ולכן רצוי ללמד אותם  לאכול פירות וירקות מאז שהם קטנים. אם ניתן לילדינו שוקולד בארוחות מרכזיות כך נפספס את הרכיבים החשובים בארוחה ולא נביא לילדינו את כל הערכים התזונתיים שהם זקוקים להם.