אילו מחלות מזכות בפטור ממס הכנסה?

אזרחים רבים מתמודדים במהלך חייהם עם אתגרים בריאותיים אשר מקשים עליהם להמשיך באורח החיים אליו התרגלו. אתגרים אלו יכולים לנבוע מאבחון מחלה קשה, פציעה בתאונת דרכים או התפרצות מחלת נפש. בעקבות כך, כושר העבודה של החולים נפגע קשות, ולעיתים קרובות הם נאלצים להפחית את אחוזי המשרה שלהם. כך, מלבד האתגר הבריאותי, הם נאלצים להתמודד גם עם אתגר כלכלי. לכן, המוסד לביטוח לאומי מעניק להם תמיכה בצורת פטור ממס הכנסה.

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

באופן כללי, אזרחים שיכולת ההתפרנסות שלהם נפגעה ועל אף זאת הם ממשיכים לעבוד – עשויים להיות זכאים להטבת פטור ממס הכנסה. באופן רשמי, ישנם 3 תנאים מצטברים לקבלת הזכאות:

  1. קיום מקור הכנסה החייב במס
  2. נקבעה נכות לתקופה של מעל 185 ימים
  3. הנכות שנקבעה עומדת בשיעורים הכתובים בחוק

 

יד ביד לאורך כל הדרך

התהליך עד לקבלת הפטור כולל שלבים רבים – ועדה רפואית, מילוי טפסים, התקשרות עם רשות המיסים ועוד. הוא עלול לאתגר במיוחד אנשים המתמודדים עם נכות משמעותית. לכן, כדאי להיעזר בחברה למימוש זכויות רפואיות, אשר תלווה אתכם לאורך כל הדרך ותבטיח למצות את מקסימום הזכויות שאתם זכאים לקבל.

 

אילו מקרים יכולים להוות עילה לנכות?

אירועים מצערים רבים בחיים עלולים לגרום לאחוזי נכות רפואית:

  • פציעה בתאונת דרכים
  • פציעה בתאונת עבודה
  • קביעת נכות לפי חוק הביטוח הלאומי
  • קביעת נכות לפי חוק נכי צה”ל

בנוסף, ישנם מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה:

  • סוכרת
  • טרשת נפוצה
  • פרקינסון
  • סרטן
  • דלקת פרקים
  • אלצהיימר
  • ועוד

 

סוג הנכות

אמנם יש מקרים רבים שמקנים אחוזי נכות, אבל לא כל נכות מעניקה פטור ממס הכנסה. בפקודת מס הכנסה נכתב כי רק נכות רפואית היא הרלוונטית במקרה זה. כלומר, נכות תפקודית לא מקנה את הפטור. נכות רפואית, בשונה מהנכות התפקודית, לא משקללת בתוכה את הפגיעה ביכולת ההשתכרות של האדם. כלומר, היא נקבעת באופן יבש, לפי ספר הליקויים של המוסד לביטוח לאומי.

 

ההבדל בפועל בין נכות רפואית לנכות התפקודית

ההבדל בין הנכות הרפואית לנכות התפקודית משתקף בדוגמא הבאה – צייר וזמר, אשר אובחנה אצלם מחלת עיניים זהה, אשר גורמת לעיוורון, יקבלו את אותם אחוזי הנכות בדיוק. למרות שהצייר נפגע קשות בעקבות העיוורון, ואילו הזמר יוכל להמשיך לעבוד כמעט כרגיל. לעיתים קרובות הנכות התפקודית תשקף בצורה מהימנה יותר את הפגיעה הממשית באדם. אך, למרות זאת, זוהי לא הנכות הרלוונטית לנושא הפטור ממס.

 

לסיכום

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, אובחנתם כחולים במחלה כרונית או חליתם בסרטן, אתם עשויים להיות זכאים להקלות במס. במידה ונקבעה לכם נכות של מעל 90%, לתקופה של מעל חצי שנה – תוכלו לקבל פטור ממס הכנסה. כך, תוכלו להמשיך לעבוד, ככל יכולתכם, ולחסוך בתשלומי המיסים.

נכות

 

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
ילדים מבשלים
אירועים
למה חשוב לעשות סדנת שוקולד במקום סגור

ברצונכם להפיק אירוע שיכלול בתוכו אטרקציות מגניבות, בין היתר סדנת שוקולד. אולי אתם בכלל עוסקים בהפקת סדנאות שוקולד כמקצוע, ובכל פעם צריכים להתעסק עם השאלה היכן לעשות אותה. מה ההבדל

אירוע מושלם
אירועים
כל מה שתצטרכו בשביל האירוע המושלם

חוגגים אירוע משמח בקרוב? הכירו את שמוליק חזן, צלם אירועים מקצועי שמעניק לכם יותר. כדי שהאירוע המרגש יהפוך למזכרת נהדרת עבורכם ועבור כל מי שהשתתף תוכלו לבחור להעניק לאורחים שלכם

אנשי שירות
שיפוץ בניין: סנפלינג או במות הרמה – מה עדיף?

בניינים ישנים או חדשים חשופים בתדירות גבוהה לפגעי מזג האוויר השונים הגורמים לבלאי מוגבר. הדבר בא לידי ביטוי בסדקים, חורים וקילופי צבע במקרה הטוב, ולנפילת אריחים וחשיפת ברזלי היציקה, במקרה