טורינו – הצפון היפה של איטליה

טורינו היא העיר הרביעית בגודלה באיטליה, ונמצאת בצפון מזרח, בחבל פיימונטה.

בניגוד למילאנו, רומא ונאפולי, טורינו פחות ידועה בקרב התיירים, לא כי אין בה מה לעשות, היא פשוט כנראה לא זכתה לאותם יחסי ציבור, ומי מרוויח מזה?

מי שכן רוצה להנות מהקסם המיוחד של העיר הזו, לחוות חוויה איטלקית אותנטית מבלי להיתקל בהמוני תיירים.

 

משק כנפי ההיסטוריה בטורינו

טורינו הוקמה ב-58 לפני הספירה על ידי הרומאים. מאז היא הספיקה לעבור ידיים רבות כמו האוסטרוגותים, הלומברדים והשבטים הפרנקים. כתוצאה מכך טורינו הפכה להיות עיר עם היסטוריה עשירה ועיר עתיקה במרכזה, אשר בה תוכלו למצוא כנסיות ומבנים החל מהמאה ה-12, וכל המבנים הללו במרחק הליכה אחד מהשני.

מלבד ההיסטוריה של טורינו עצמה, תוכלו למצוא גם הפתעה שלא ציפיתם לה באיטליה – מומיות! בטורינו ישנו המוזיאון המומיות המצרי ההיסטורי הגדול ביותר מחוץ לקהיר, מושלם למי שרוצה לחוות חוויה לא שגרתית במקום לא צפוי.

היום טורינו היא מרכז תעשייתי, עסקי ותרבותי חשוב, היא משמשת כבית ליצרניות רכב איטלקיות ולתרבות קולנועית איטלקית. גם בתור תיירים תוכלו לחוות את החלק הזה של העיר עם ביקורים במוזיאון המכוניות ומוזיאון הקולנוע האיטלקי.

 

טורינו בירת השוקולד והיין

בין הסיורים באתרים העתיקים תוכלו להנות מתרבות ה”סלואו פוד” שהתפתחה בטורינו, שהיא כמובן ההיפך הגמור ממסעדות הפאסט פוד. במסעדות “סלואו פוד” תוכלו לדעת שהאוכל שהזמנתם התבשל בקפידה ועם המון אהבה, את התוצאות תרגישו מייד בבטן השמחה, ותוכלו לקנח כל ארוחה עם ביצ’רין – קפה עם שוקולד חם וחלב מוקצף, האופייני מאוד לטורינו, שהיא אגב גם נחשבת למולדת השוקולד המוצק, ואם זה לא מושלם מספיק, תוכלו במרץ להנות מפסטיבל השוקולד בעיר.

מצפון לטורינו נמצאים הרי האלפים, ועל כן טורינו מספקת בסיס נוח מאוד למי שרוצה לטרק באלפים או לצאת לחופשת סקי. מדרום לטורינו תוכלו למצוא את גבעות מונפרטו, שם נמצאים כרמים רבים המגדלים את ענבי הנביולו הידועים של מחוז פיימונטה, כך שבין ארוחה מבושלת בקפידה, לביצ’רין לכמויות שוקולד אל תשכחו גם ללגום מהיין הטעים של האזור.

 

ואיך אפשר בלי כדורגל…

למרות שטורינו היא הבית של חברות כמו פררו (לשוקולד), לוואזה (לקפה), למרות כל המבנים ההיסטוריים והטבע הקסום, אין דבר יותר ידוע על טורינו מאשר יובנטוס, ובצדק. כשקבוצת כדורגל היא כה אגדית שום דבר אחר לא יכול להאפיל עליה. מומלץ לבדוק אם יש משחק בזמן החופשה שלכם בטורינו ולהזמין מראש כרטיסים בשביל לראות את יובנטוס משחקת במגרש הביתי שלה – אצטדיון אליאנס.

בניגוד לרוב איטליה בה יש אקלים ים תיכוני, בטורינו האקלים יבשתי – מה שאומר שקר מאוד ויבש בחורף, ובקיץ קר בגבעות ובהרים סביב לה אך חם מאוד במרכז טורינו. לכן כשאתם מתכננים את החופשה שלכם בטורינו, מומלץ ללכת בחודשי האביב או הסתיו על מנת שתוכלו באמת להנות מכל מה שיש לעיר להציע ולא להפסיד דברים בגלל מזג האוויר.

מזיגה לכוס

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
פטור ממס הכנסה
כללי
מי מועמד ראוי לפטור ממס הכנסה?

הרבה אנשים מנסים לחסוך במה שאפשר, כמה שפחות הוצאות ועלויות, העיקר להנות מחיסכון של כמה מאות שקלים. האבסורד הוא שרבים מהם לא יודעים כי מצבם מזכה אותם בקבלת פטור ממס

סגולות המרפא של השוקולד

סגולות המרפא של השוקולד אם אתם באמת אוהבים שוקולד, בטח כבר נתקלתם באנשים, חברים או משפחה שאמרו לכם: שוקולד זה לא בריא, אין לו ערכים תזונתיים, בשביל מה אתה אוכל

שוקולד על גריל גז או גריל פחמים

חושבים לרכוש גריל לצורך המסת שוקולד אבל לא יודעים במה לבחור? אם אתם אנשים שאוהבים לארח בתדירות גבוהה אורחים שאוהבים את השוקולד שלכם נמס במהירות, כדאי שתלכו על גריל פחמים