מה לעשות עם הילדים כשהם חוזרים מהגן

מהרגע שהגן מסתיים ועד שמגיעה שעת השינה, ישנן מספר שעות עם הילדים אותן אנחנו צריכים למלא בפעילות.

אם נגמרו לכם הרעיונות, ואתם מרגישים שהשעות הללו אינן מנוצלות, אולי תוכלו למצוא את הרעיון הבא שלכם לפעילות אחר הצהריים במאמר הבא.

 

פעילויות של כיף

כמובן שאת הפעילויות הללו לא תוכלו להוציא אל הפועל בכל יום לאחר הגן, לכן עשו בהן שימוש לצורך גיוון ושבירת השגרה כאשר תרגישו שאתם זקוקים לכך. בקיץ אין כל קושי למצוא פעילות מעניינת, כאשר הבילוי המועדף על רוב הילדים בקיץ הוא בריכה או ים. אם אתם מעדיפים מקום סגור תמיד תוכלו לקחת אותם לג’יבורי הקרוב אליכם שם הם יוכלו להשתולל ולפרוק אנרגיה לפני השינה, אבל הכי חשוב – הם יהיו מרוצים ועסוקים.

 

פעילויות של רוגע

סידור נכון של חדר המשחקים יכול לעזור לילדכם לגלות עניין במשחקים שלו ולבלות זמן במשחק וחקירה. מומלץ לסדר את המשחקים כך שכל משחק יכיל את כל החלקים שלו, ולהפריד משחקים לפי נושאים : קופסא למשחקי מטבח, קופסא למכוניות, קופסא לכלי נגינה וכן הלאה. סידור המשחקים לפי קטגוריה יעזור לילדכם להתרכז במשחקים שעומדים לרשותו. אם אתם אוהבים סדר, תוכלו לעשות שימוש במדבקות מתויגות, ממש כמו מדבקות לגן הילדים שכולכם מכירים, כך שניתן יהיה לדעת אילו משחקים מצויים באילו קופסאות.

 

סרט שאתם בחרתם

לפעמים גם הילדים שלנו חוזרים עייפים מאוד מהגן וזקוקים בעצמם לפעילות רגועה שלא תדרוש מהם יותר מידי. תוכלו להעשיר את הסיטואציה בכך שתבחרו בסרט שבחרתם מראש, אשר אתם יודעים מהי העלילה שבו. במהלך הסרט, או לאחר מכן, תוכלו לשוחח עם הילד על הסרט כך שיוכל להפיק ממנו מוסר השכל ראוי, וכך לשדרג את הצפייה הפסיבית בטלוויזיה.

 

שיתוף במטלות הבית

זה אולי נשמע לכם משעמם, אבל ילדים אוהבים מאוד לקחת חלק בפעילויות של הבית. שיתוף ילדכם בעשיית הכביסה למשל, יכולה להפוך לחוויה מעשירה וכיפית כאשר עושים אותה עם אבא או אמא: הפרדת הכביסה לפי צבעים, הכנסה למכונה, מיון הכביסה הנקייה של בני הבית. מלבד כביסה, תוכלו לאפות איתם עוגה, להכין יחד איתם כדורי שוקולד, ללמד אותם לשטוף אתכם כלים ועוד. אתם תופתעו כשתגלו כמה המטלות הללו גורמות להם להרגיש גדולים וגאים בעצמם.

 

לסיכום

בילוי שעות אחר הצהריים עם הילדים יכול להפוך לבילוי של כיף עבורכם ועבורם. תוכלו לבחור לפנות להם את אחר הצהריים, לשחק איתם, לבלות איתם במטבח ולשתף אותם במטלות של הבית. עם זאת, אינכם חייבים לעשות זאת כל יום, ובטח שגם לא תוכלו לעשות זאת אם ישנם אחים נוספים בבית. במקרים כאלו, אפשר לתת להם לשחק ולהעסיק את עצמם, או לאפשר להם לצפות בסרט חינוכי. בפעם הבאה שאתם מתלבטים איך כדאי לכם להעביר את היום, נסו את אחד הטיפים הללו.

 

שעת יצירה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תפוחים
אוכל
מתכון טראפלס שוקולד ופירות

אם אתם מעוניינים להכין טראפלס שוקולד ופירות, אתם מעוניינים להכין את אחד הקינוחים הכי פופולאריים ואהובים על ידי רבים בכל העולם. ואם זה ככה, הכנו עבורכם מתכון טראפלס שוקולד מנצח