מי מועמד ראוי לפטור ממס הכנסה?

הרבה אנשים מנסים לחסוך במה שאפשר, כמה שפחות הוצאות ועלויות, העיקר להנות מחיסכון של כמה מאות שקלים. האבסורד הוא שרבים מהם לא יודעים כי מצבם מזכה אותם בקבלת פטור ממס שיכול לחסוך להם מאות שקלים בחודש מבלי שיצטרכו להתאמץ כל כך. כדי לקבל פטור ממס הכנסה יש אמנם צורך לעמוד בקריטריונים מסוימים, אך חשוב להכירם ולבדוק זכאות במקרה הצורך. אין סיבה שתוותרו על מה שמגיע לכם על פי חוק.

 

מה זה פטור ממס הכנסה?

כל הכנסה בישראל חייבת בתשלום מס הכנסה. כולנו, בין אם אתם שכירים ובין אם אתם עצמאיים, משלמים מס הכנסה על כל הכנסה חייבת במס שאנו מכניסים. גובה המס המשולם משתנה מאחד לשני בהתאם לגובה ההכנסה כמובן, אך גם בהתאם למספר מדרגות המס לו כל אחד זכאי. כל אדם זכאי לקבלת נקודות זיכוי בהתאם למצבו הנוכחי. כל נקודה מוזילה את תשלום המס באופן מצטבר. כל ניתן להנות מהנחה משמעותית.

עובדים המתמודדים עם נכות רפואית ובכל זאת הם עובדים ומכניסים, עשויים להיות זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה. הפטור יכול להינתן באופן מלא על כל ההכנסות או באופן חלקי על חלק מההכנסות. חשוב לבדוק את הנתונים בתשומת לב.

 

מי זכאי לקבל פטור ממס הכנסה?

כדי לקבל פטור ממס הכנסה יש לעמוד בקריטריונים מסויימים. הקריטריון הראשון קובע כי מבקש הבקשה חייב להיות בעל אחוזי נכות גבוהים של 90% באופן משוקלל. הנכות צריכה להיות נכות רפואית שנקבעה על ידי המוסד לביטוח לאומי. יחד עם זאת, גם אם יש לכם פחות אחוזי נכות מהמופיע כאן, כדאי שתבדקו את זכאותכם מול חברה למימוש זכויות רפואיות.

גם אחוזי נכות פחותים עשויים לזכות בקבלת פטור חלקי מתשלום מס הכנסה. שימו לב, הנכות צריכה להיות נכות שנקבעה לתקופה של לא פחות מ-185 יום (חצי שנה). על תקופה פחותה ממנה, לא יהיה ניתן לקבל פטור.

 

ישנן מחלות המזכות בקבלת פטור ממס

מטבע הדברים, ישנן מחלות שההתמודדות עימן מזכה את המתמודדים עימן בקבלת אחוזי נכות גבוהים, מה שמוביל לזכאות לקבלת פטור ממס הכנסה. כאן נרכז רשימה של מחלות מוכרות ומזכות. אך חשוב לדעת כי גם אם אתם לא מוצאים בין הרשימות את המחלה ממנה אתם סובלים, זה לא אומר שאתם לא זכאים לקבלת פטור. במקרה כזה, פנו לאיש מקצוע העוסק בתחום. אין סיבה לוותר על מה שצריך לקבל על פי חוק.

  • סוכרת
  • סרטן
  • עיוורון או לקות ראייה
  • פרקינסון
  • טרשת נפוצה
  • מחלות לב
  • מחלות ריאה
  • מחלות אורטופדיות
  • מחלות פרקים שונות
  • ועוד.

 

איך מגישים את הבקשה?

כדי לקבל פטור מתשלום המס יש צורך בהגשת הבקשה לרשות המיסים. ניתן להגיש את הבקשה במגוון דרכים, ההמלצה היא לעשות זאת אך ורק בליווי של מקצוען בתחום שיכוון אתכם ויפעל למען הצלחת הבקשה שלכם.

פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
קלפים
אירועים
הופעה של אמן חושים בזום? האם זה אפשרי?

במהלך תקופת הקורונה התרגלנו לכך שבמקום ללכת עם חברים או המשפחה להופעה של הלהקה האהובה עלינו, הצגה טובה או מופע סטנד אפ בבר השכונתי, אנחנו יושבים בבית ומשתתפים באירוע דרך

מצרכים
מידע על שוקולד
מתכונים טבעוניים לקינוחים טעימים במיוחד

הטבעונות היא כבר מזמן לא טרנד. בכל משפחה בישראל יש טבעוני/ת אחת או שתיים לפחות ומשפחות שלמות בוחרות לארח בסגנון טבעוני, גם בארוחות חגיגיות – כדי שכולם ייהנו. אז אולי

סדנת שוקולד
כללי
אני אוהב שוקולד – איך בוחרים סדנאת שוקולד?

מי לא אוהב ללקק שוקולד מתוק? החוויה מתוקה אף יותר כשאנחנו מכינים את השוקולד בעצמנו. סדנאות שוקולד מתאימות לימי החופש כפעילות כייפית שתוציא את הילדים מן המסכים, לימי הולדת וימים

ילדה חוגגת יום הולדת
אירועים
איך תחגגו לילדה את הבת מצווה ללא בעיות

הגיע הרגע המרגש והבת שלכם הגיעה לגיל המצוות. כמו כל נערה בגילה, גם היא כנראה רוצה בת מצווש מרגשת ונוצצת. נדמה לכם שזהו אירוע פשוט יחסית, אבל הפקת אירוע בת