ניטור נמלת אש ענקית עם חמאת בוטנים ושוקולד

מי מאיתנו לא נתקל בנמלים במהלך בילוי בחצר, או אפילו בתוך הבית? אך כאשר מדובר בנמלי אש, המצב עלול להיות מסוכן עבורכם. במקרה כזה חשוב לנסות לנטר את הפעילות שלהן, על מנת להרחיק אותן מביתכם, ועבור כך אנו ממליצים על שימוש בחמאת בוטנים ושוקולד. המשיכו לקרוא כדי לדעת הכל בנושא.

 

נמלי אש – תעודת זהות

נמלי אש הן חרקים חברתיים. הן בונות קינים על ידי דחיפת אדמה על מנת ליצור מנהרה בעבורן. הן מקננות כמעט בכל סוג של אדמה, אך מעדיפות אזורים פתוחים ושטופי שמש, כגון כרי דשא, מרעה צאן, פארקים, גני שעשועים, מדשאות ומגרשי גולף, כמו גם שטחים חקלאיים ושטחי שוממים.

המלכות של נמלי האש מטילות ביצים, שבוקעות לזחלים. לאחר שעברו ארבעה שלבי התפתחות, הזחלים משיל את עורו והופך לגולם, שלמרות שצבעו לבנבן והוא אינו נייד לחלוטין, הוא דומה לנמלי אש בוגרות. הגולם כהה בצבעו ככל שמתפתח, ואז משיל את עורו בפעם האחרונה והופך לנמלת אש בוגרת.

 

איך לזהות נמלי אש?

באזורים בהם נמלי האש הן נפוצות, רוב האנשים מזהים אותן בעקבות מראה התל. גם העקיצות הכואבות והצורבות שנגרמות מנשיכת נמלי האש הוא אינדיקטור טוב, אך אינו מומלץ כשיטת זיהוי. ניתן גם לזהות אותן באמצעות התלוליות שלהן, שיכולים להגיע לגובה של 45 עד 60 סנטימטרים אם תנאי הקרקע תקינים.

לעתים קרובות תלוליות ממוקמות בבולי עץ נרקבים ומסביב לגדמים ועצים. מושבות יכולות לגדול גם בבניינים או מתחת להם. הנמלים עצמן הן בצבע חום אדמדם ואורכן כ- 0.3-0.6 סנטימטרים.

 

איך לנטר את פעילות הנמלים?

לפני שתתחיל ליישם שיטות טיפול כנגד הנמלים, דאג קודם לבדוק את היקף הנמלים בביתך. פשוט קח צ’ופסטיק או מקל ארטיק, ומרח כמות קטנה של חמאת בוטנים ו/או שוקולד (מוצרי מזון זולים הם האהובים ביותר על הנמלים) בקצה שלהם.

הניחו את המקל באזור החצר והבית שלכם. שימו לב לא לתקוע אותו באדמה, אלא להניח אותו שטוח, והמתינו 30-60 דקות.

נמלי אש קטנות לא בונות קנים תת קרקעיים, ומעדיפות להסתתר בפינות המספקות מעט צל ולחות. הן לא צריכות הרבה מקום, אז חפש סביב את האזורים המתאימים לתיאור הזה. דוגמאות לאזורים אידיאליים למיקום המקל:

  • חורים בעצים
  • שיחים
  • קירות לבנים
  • עציצים
  • פחי זבל
  • אזורים עם טחב

 

איך להיפטר מנמלי האש?

בגלל היותן חרק מסוכן יחסית, שעקיצתן צורבת יותר משל מזיקים אחרים, לא מומלץ לנסות להשתלט על נמלי האש בעצמך. כדאי לשכור שירות מקצועי של חברת הדברה.

חברת קסם הדברות היא בעלת אנשי המקצוע מנוסים מאוד בנושא, הם נותנים מענה מהיר ומעולה, וידאגו לכך שנמלי האש ייעלמו מהחצר שלכם. החברה מציעה גם הדברת ג’וקים וסוגים נוספים של מזיקים.

 

ראש של נמלה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
כסף וזהב משולב
מתנות
איך תבחר טבעת אירוסין?

קיבלת כבר את אחת מההחלטות הכי חשובות בחיים שלך ואתה רוצה להציע נישואין לאהובתך? מתלבט איך לעשות את זה? רוצה לשמח אותה, לכרוע ברך ולשלוף טבעת יפה? אם כך, ברור

פירות ראשית
מידע על שוקולד
איך להכין עוגת שוקולד עם פירות?

מתכננים לארח בני המשפחה, חברים או עמיתים לעבודה אצלכם בבית? במאמר זה נספק לכם טיפים מנצחים לאירוח מושלם, וכן מתכון מנצח בעבור עוגת שוקולד עם פירות. אירוח מושלם – מהיכן