ארבע סוגי סדנאות שניתן לבחור לאירוע יום ההולדת שלכם

כל שנה אותו סיפור, אותה התלבטות, ואותה התפשרות.

בכל שנה אנו מחפשים איך להפוך את יום ההולדת שלנו, או של אדם קרוב, ליותר מיוחד וקצת יותר שונה מכל הקודמים לו.

אבל הבעיה מתחילה כשהרעיונות רק הולכים ואוזלים וכבר נהיה קשה יותר להרשים את האורחים שלנו.

 

אוקי, לא חדש לנו, אבל מה הלאה?

בניגוד למה שתחשבו, סדנאות הן הפתרון המושלם. לרוב עם הרעיון של סדנה תעלה בראשכם תמונה של מסיבת ילדים או חוויה זוגית אבל הגיע הזמן לצאת קצת מהקופסא. לפי הגדרתה של האקדמיה ללשון העברית משמעות המילה סדנה היא התכנסות של קבוצה לדיון או פעילות כדיי ללמוד או להבהיר משהו. מבינים לאן אנחנו הולכים עם זה?

סדנה היא הזדמנות מעולה לאגד את המשפחה או קבוצת החברים תחת רעיון מסוים שמעניין את כולכם ולהרחיב אופקים תוך כדיי הנאה מובטחת, שכנראה תשלב הרבה אוכל, הרבה שתיה, ובעיקר הרבה צחוק וזיכרונות טובים שהם, בואו נודה בכך, המטרה הסופית שלנו.

 

אבל איך יודעים מה לבחור?

עכשיו הגענו לנקודה המעניינת. המבחר הוא אין סופי אבל חשוב לבחור נכון כדיי שהסדנה תהיה רלוונטית עבור כלל המשתתפים וכדיי למקסם את ההנאה של האורחים שלנו.

נתחיל מזה שנבחר תחום אחד או שניים מתוך תחומי עניין משותפים שיש לקבוצת האורחים שלנו. תמיד ישנם התחומים הכלליים שלא יאכזבו אף פעם: אוכל, אלכוהול, מיניות, טבע, ועוד.  בכל תחום כזה תמיד נוכל למצוא תתי קטגוריות שונות ומפתיעות שאפילו לא חשבתם שקיימות או שיש מי שמעביר אותן; אם חשבתם על זה, אז יש מישהו שעושה את זה!.

 

בואו נדבר קצת על אופציות קלאסיות וגם כאלה שהן קצת פחות:

  • סדנאות בנושא אוכל ואלכוהול: מי לא אוהב אוכל במיוחד עם קוקטייל מרענן בצד? כולם אוהבים אוכל אבל לא מעט אוהבים ליהנות מתוצאות הבישול וההכנה, אך פחות מהתהליך עצמו. לכן אם זה הכיוון הכללי של הקבוצה שלכם תוכלו לבחור מגוון סדנאות קלילות אבל לא כאלו שדורשות השקעה מרובה, לדוגמא: סדנאות שוקולד, סיורים קולינריים, סדנת הכנת קוקטיילים, סדנת טעימות יין ובירה, ורבים נוספים. כל הסדנאות הללו כוללות נגיעות קלות בתחום בו הם עוסקות אך מטרתן העיקרית היא להעשיר אתכם בידע אבל בעיקר בפחמימה ללב ויין בשביל הסוד.
  • סדנאות בנושא טבע: זו עובדה ידועה שטבע מביא שלווה לנפש, אז למה לא להכניס קצת מזה לתוך החגיגות של היום המיוחד שלכם? בתחום הזה אין מעצורים וכל דבר, באופן טבעי, הולך היות והטבע הוא בכל מקום מסביבנו: סדנת הכנת מוצרי קוסמטיקה ממוצרים טבעיים, סדנת מודעות וחיבור לעצמנו דרך הטבע, סדנה הקשורה באלמנטים כמו סדנת פיסול מחמר. גם את הילדים שלנו ניתן לחבר לטבע בדרכים הכי קטנות כמו סדנת בועות סבון הקשורה באלמנט המים ובמסגרת סדנה זו אפילו אפשר להביא תותח קצף לאירוע על מנת להפתיע את הילדים אך גם לחזק את הקשר לנושא המסיבה.
  • עולם המיניות: אם כבר דיברנו על טבע, אין דבר היותר טבעי לנו מהמיניות שלנו. כל קבוצת אורחים יכול להתחבר לנושא זה בין אם הם מוכנים להודות בזה או לא. במקרה זה נבחר סדנא שמתאימה לגיל האורחים ולהלך הרוח הכללי. האופציות נעות בין סדנה המועברת על ידי סקסולוגים המיועדת להעשיר את הידע הכללי בתחום המיניות. אם מדובר בגיל העשרים ניתן להביא הופעת דראג שתבטיח להעלות לכולם את המצב רוח.
  • מדיה חברתית: באופן לא כל כך טבעי, התחום הזה הוא חלק כה עיקרי בחיינו שבטח לא תיארתם לעצמכם שאפשר להשתמש באלמנט הזה כדיי להרשים את האורחים שלכם. כולנו נמצאים במדיה החברתית באופן קבוע ויותר מרק כמה פעמים ביום, וזה כדיי לתקשר עם הקרובים שלנו, לדעת מה קורה בעולם, ואפילו בשביל העבודה שלנו. למרות זאת, מעטים בינינו יודעים לקחת את האפשרויות הטמונות בתוך הכלים הדיגיטליים האלה ולמקסם אותם לטובתם, למרות שחושקים בכך. אם כן, תוכלו להביא למסיבה שלכם סדנת צילום באינסטגרם, סדנת ניהול מדיה חברתית, ואולי גם ההפך סדנת גמילה ממדיה חברתית.

לבסוף, חשוב לזכור שהאופציות הן כמובן אין סופיות ויש מגוון תחומים נוספים שיכולים להיות רלוונטיים ומעניינים לכם, ולאורחים שלכם, כמו סדנת חפש את המטמון או סדנה הקשורה במוזיקה. אבל מעבר לבחירת נושא הסדנה, חשוב לזכור שני אלמנטים נוספים שיכולים להוסיף הרבה לחגיגה שלכם והם מיקום ואווירה!

 

למה הכוונה?

אולי בחרתם את הסדנה שמתאימה לכם אבל חשוב גם לבחור איפה יעבירו אותה. המיקום שאותו תבחרו יכול להוסיף המון לאווירה הכללית של המסיבה וחשוב שגם יתאים לנושא שלה. לדוגמא אם בחרנו בסדנת מיניות חשוב שהסביבה בה היא תתקיים תהיה שקטה, אינטימית, ושלווה כדיי שהאורחים שלנו יוכלו להרגיש שהם נמצאים במקום בטוח בו יוכלו להיחשף לנושאים כאלו. לחילופין אם בחרנו במסיבה בנושא מים נוכל לשכור וילה עם בריכה. אבל מיקום זה לא הכול, בנוסף אליו חשוב לדאוג לארגן את המקום כך שהאווירה בו תתאים לנושא שלנו. אם כאמור החלטנו על סדנה הקשורה במים והשכרנו וילה עם בריכה, אז למה לא להביא גם תותח קצף להשכרה ממש כמו במסיבות הקצף בקיץ ביוון השכנה! אמרנו אווירה לא?.

לסיכום, תכנון יום ההולדת שלכם כבר לא צריך להיות אתגר מעייף אלא הזדמנות לממש ולהוציא לפועל תהיות, שאלות, ורצונות בין אם קטנים או גדולים. חשוב לזכור לבחור נושא אחד כללי שאתו תרצו להתחיל ומשם תנו לדמיון להתפרע, ואולי בדרך תלמדו, תופתעו, ותיהנו!

 

מופע

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אישה אוכלת שוקולד
מתנות
שוקולד ויין – על המתנה המושלמת

יצא לכם לשמוע פעם את המשפט “שונא מתנות יחיה”? אז לנו בהחלט יצא, אבל עם כל הכבוד למשפט הידוע – אנחנו ממש לא מסכימים איתו! אין מישהו שלא אוהב לקבל

שולחן מעוצב
אירועים
ארגון חתונה – מספר טיפים שיעזרו לכם

לא צריך לשאול אם אתם מחפשים אחר החתונה המושלמת, זה ברור שזהו המצב. ואם זוהי התמונה, כיצד מארגנים חתונה מושלמת שתיזכר לדורות קדימה? סידרנו עבורכם טיפים לארגון חתונה, ככה עושים

אמן חושים לאירועים
אירועים
למה דווקא אמן חושים לאירועים?

ישנן סיבות שונות לאירועים – אירועים משפחתיים לקראת החג, מסיבות לחברים לציון ימי הולדת, וגם אירועים עסקיים שונים. מה מייחד מופע של אמן חושים ומדוע דווקא אמן חושים הוא אטרקציה