פוטסדאם – קפיצה קטנה מברלין

פוטסדאם היא בירת המחוז ברנדבורג, והיא נמצאת כ-26 קילומטר דרום מערבית לברלין.
רבים הולכים לפוטסדאם כטיול יום לטבע קסום כאשר הם מבקרים בברלין, אך פוטסדאם מלאה בדברים לעשות, כך שמומלץ להקדיש לה הרבה יותר מיום טיול. פוטסדאם מאופיינת באגמים רבים ומקווי מים, גינות, אתרי תרבות, תעשיית קולנוע רחבה הקשורה גם להוליווד ואתרי מורשת עולמית של אונסק”ו.

פוטסדאם החלה כעיירה קטנה במאה ה-10 לספירה, ורק במאה ה-16 הפכה להיות עיר, אך כמחציתה נחרבה במלחמת שלושת השנים במאה ה-17. מזלה של פוטסדאם השתנה כאשר מאוחר יותר במאה ה-17 בחרה בה משפחת המלוכה הפרוסית כאתר חופשת הקיץ שלה והחלה לבנות בה ארמונות.

כיום תוכלו למצוא ארמונות רבים בפוטסדאם שהפכו לאתר מורשת עולמית של אונסק”ו. המפורסם בהם הוא ארמון סנסוסי מהמאה ה-18, שנבנה בסגנון הרוקוקו. בארמון תוכלו למצוא אולמות וחדרים מרשימים בגודלם עם פסלים ואורנמנטים עתיקים, גלריות, מקדשים רבים, מרחצאות, טחנות רוח, הבית הסיני, גנים בוטניים מרשימים מלאי מזרקות ופסלים ועוד.

גם ארמונות כמו הארמון החדש, ארמון אורנז’רי וארמון צציליינהוף הם ארמונות מרשימים ביותר בפוטסדאם שנבנו כולם על ידי משפחת המלוכה הפרוסית.

בתחילת המאה ה-20 נבנה פארק המדע על שם אלברט איינשטיין בפוסטדאם, אשר בו תוכלו למצוא את מצפה הכוכבים של איינשטיין המשמש בעיקר לתצפיות על השמש. ישנן כנסיות רבות בפוטסדאם כמו כנסיית השלום, הכנסייה של סיינט ניקולס, כנסיית הרדימיר ועוד אשר כולן מרשימות בארכיטקטורה שלהן ובפיסות הטבע היפות בהן הם יושבות.

כיוון שפוטסדאם מלאה באגמים ישנם פארקים רבים בהם תוכלו לעשות טיולי יום ולשכשך באגמים היפים, ואף לעשות קמפינג בנופים הקסומים. אגמים כמו מכנאו, וובליץ, גלייניקר, גלינדוסי, יונגפרנסי, גרייבניצסי וטמפלינר הם רק חלק קטן מהאגמים, מקווי המים והתעלות המקיפים את העיר ונותנים לה נוף ירוק כחול וקסום, המלאה בצמחייה ובעלי חיים.

 

עוד אטרקציות בפוטסדאם

פוטסדאם הינה גם חלק חשוב מאוד מתעשיית הקולנוע האירופאית המחוברת גם עם הוליווד, בפארק הסרטים באבלברג אשר מותאם לכל המשפחה תוכלו להנות ממתקני שעשועים בנושאי סרטים, ולבקר במוזיאון הסרטים בעיר וללמוד על התעשייה.

בנוסף תוכלו להנות ממוזיאונים רבים כמו מוזיאון ההיסטוריה הצבאית האווירית, מוזיאון האקסטביום למדע המונגש במיוחד לילדים ולבלות ברובע ההולנדי או המושבה הרוסית שיגרמו לכם להרגיש בטיול בחו”ל בתוך טיול בחו”ל.

בפוטסדאם עצמה תוכלו למצוא מערכת אוטובוסים יעילה וזולה, וגם להנות מטיולי אופניים בטבע הנפלא שלה על ידי השכרת אופניים.

אמנם רבים נוסעים לפוטסדאם רק לטיול יום מברלין, אך אם אתם בוחרים להישאר בפוטסדאם תוכלו למצוא מגוון של מלונות בקרבת האטרקציות המובחרות של פוטסדאם. אין בפוטסדאם אכסניות, אך אם תרצו בכל זאת להישאר שם בזול תמיד תוכלו לפתוח אוהל ולעשות קמפינג בפינות הטבע היפות של העיר.

בחורף פוטסדאם נעשית קרה מאוד ויורדת מתחת לאפס מעלות צלזיוס, מה שהופך אותה לפחות מומלצת לביקור בחודשי החורף. בחודשי האביב, קיץ וסתיו פוטסדאם נעימה מאוד, אך גשם עלול לרדת בכל עונה ויש לקחת זאת בחשבון אם מתכננים את הטיול בטבע של פוטסדאם.

פוטסדאם

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אישה אוכלת שוקולד
מתנות
שוקולד ויין – על המתנה המושלמת

יצא לכם לשמוע פעם את המשפט “שונא מתנות יחיה”? אז לנו בהחלט יצא, אבל עם כל הכבוד למשפט הידוע – אנחנו ממש לא מסכימים איתו! אין מישהו שלא אוהב לקבל

מטמון
אטרקציות לכל המשפחה
חדר בריחה מומלץ לילדים ולמשפחות

אתם שייכים לאותם ההורים שמחפשים מידי פעם את הפעילות המושלמת עם הילדים? נמאס לכם תמיד לצאת עם הילדים לעוד סרט, טיול בטבע או מסעדה? אם כך, אין ספק שאפשר להבין

סלונים עם מספרים
אירועים
איך בוחרים צבעים לעיצוב אירוע בבלונים?

בחירת סקאלת צבעים לעיצוב האירוע היא בחירה לא פשוטה, ולכן במדריך הבא נסביר מה מייצג כל צבע וכיצד תוכלו לבנות סקאלת צבעים מדויקת לקונספט, באמצעות בלונים מעוצבים.   בחירת צבעים