קוסם חובבן וקוסם מנוסה- מה ההבדל?

חשוב וראוי להתחיל במקרה זה במשפט- קוסם הוא קוסם הוא קוסם. גם הקוסם המתחיל ביותר, גם הקוסם החובבן שכבר מנוסה בהפעלת הטריקים וכלה בקוסם המקצוען- לקוסמות יש הגדרות רבות ודרכים רבים ללמוד, ולכל קוסם יש את המקום שלו על הסקאלה. הדרך הבטוחה והמוכרת להגיע לדרגת הקוסם המנוסה היא תרגול, תרגול ועוד קצת תרגול. וגם ביטחון עצמי לא יזיק.

 

ההגדרה הכללית לקוסם

קוסם הוא שם אחד לאנשים שבמרוצת השנים נקראו גם- שאמאנים, מכשפים, כוהנים, מנטליסטים, אמני חושים ועל-חושיים ועוד. ישנם מספר סוגים של קסמים וקוסמים, שכל אחד מהם דורש מיומנויות ויכולות אחרות, וכל אחד מהם הוא תחום עיסוק בפני עצמו. ככלל, קוסם הוא אדם העוסק בקסמים, תוך ביצוע פעולות ומעשים הנראים מופלאים ועל-טבעיים, בעזרת אשליות וידע הנסתר מעיני והבנת הקהל.

 

מה הופך קוסם לקוסם מנוסה?

בשורה התחתונה- קוסם מנוסה או מקצוען הוא קוסם בעל ניסיון רב ורקע לא רק בביצוע קסמים, אלא גם בהופעה איתם מול קהל.

כפי שציינו קודם, קיימים תחומים רבים לקסמים (בקצרה- קלוז אפ, קסמי במה, מנטליסטים…).בעוד קוסמים הנמצאים בתחילת דרכם לרוב יבצעו מספר קסמים פשוטים מכלל התחומים, קוסמים מנוסים יפתחו עצמם בתחום מסוים ויהיו טובים מאוד בו- ישלטו בכלל הקסמים המוכרים, ידעו לפתח אותם ואף ימציאו קסמים ייחודיים בעצמם.

בנוסף, קוסמים מנוסים הם בעלי ניסיון בהופעה מול קהל עם הקסמים שלהם. לבצע קסם זה דבר אחד, אך לדעת לבצעו מול קהל, לשתף את הקהל ולשמור על אווירה ותדהמה לאורך כל ההופעה זה דבר אחר. קוסם מנוסה יידע לא רק להופיע, אלא גם להתאים את המופע למשתתפים ולדעת למשוך אליו את כל העיניים במהלך כל ההופעה.

לבסוף, קסם יכול לא להצליח גם לקוסם הדגול ביותר. לכן, אחת מדרישות התפקיד לקוסמים מנוסים היא ביטחון עצמי. כך, גם אם קסמים נופלים במהלך ההופעה, יכולות האלתור והביטחון בהופעה של הקוסם יגרמו לכך שאפילו לא תבחינו בכך.

 

איך נבדיל בין קוסם חובבן לקוסם מנוסה?

אם נרצה להזמין קוסם אלינו ונרצה לדעת האם מדובר בקוסם חובבן או קוסם מנוסה שנוכל להפקיד בידיו את האירוע שלנו, כדאי לשים לב לכמה דברים חשובים:

תחילה, יש לזכור שקוסם חובבן יכול להיות בעל כישרונות רבים, אך הוא עוסק בתחום זה כתחביב. לעומתו, קוסם מנוסה יעבוד כקוסם, והמשמעות של זה היא קוסם שמתמקצע, עבר קורסים ומתייחס לתחום כעבודה.
בנוסף, כשמדובר בקוסם מנוסה, לרוב נוכל לראות אירועים קודמים שהוא עבד בהם- פרטיים או למגזר העסקי.

לבסוף, קוסם מנוסה יידע לתאם מולכם ציפיות טרם ההופעה. תוכלו לצפות בהקלטות או בהופעות קודמות שלו, והוא יידע לארגן את הופעתו באופן מקצועי כך שתתאים לכם באופן המדויק ביותר.

קוסם

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עוגה של יום הולדת
אירועים
הפתעות הכי שוות ליום הולדת

מפיקים אירוע יום הולדת בקרוב? אחת הבחירות הקשות ביותר היא איזו הפתעה להביא לילדים, ומשום כך חברת במבי הפתעות מציגה מגוון רחב של הפתעות ייחודיות אותן תוכלו לקבל לאירוע הקרוב

שוקולדים
אירועים
ארגון סדנת שוקולד מא’ ועד ת’

מתכננים לארגן סדנת שוקולד בקרוב? להלן כל הצעדים לארגון של סדנת שוקולד – מא’ ועד ת’.   ארגון סדנת שוקולד: המדריך המלא אם אתם מתכננים לארגן סדנת שוקולד בקרוב לכבוד

לשכור גנרטור
אירועים
האם ניתן לשכור גנרטור לאירוע?

אם אתם צפויים לארגן אירוע ויש לכם צורך בגנרטור, כדאי שתדעו שאתם לא צריכים בהכרח לערוך קנייה של גנרטור שיתפוס לכם מקום רב בבית או במחסן. יצאנו לבדוק במיוחד בשבילכם