קיל איירן – למי שרוצה להכיר את אירלנד באמת

קיל איירן (הידועה גם כקילארני) שוכנת בדרום מערב אירלנד במחוז קרי.

קיל איירן הפכה עם השנים לאחת הערים הפופולריות ביותר בקרב תיירים באירלנד ואף זכתה בפרסים כמו העיר השמורה ביותר ב-2007 והעיר הנקייה והמסודרת ביותר ב-2011, מה שכבר הופך אותה למעניינת ביותר, וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר בכלל על מדוע קיל איירן כה אהובה על ידי תיירים.

קיל איירן – קצת היסטוריה

ההתיישבות בקיל איירן החלה ב-640 לספירה על ידי הנוצרים אשר החזיקו בה כ-850 שנה, וממצאים ארכאולוגים מהתקופה האי נמצאים בקיל איירן, והם בין הממצאים הארכאולוגים העתיקים והחשובים ביותר באירלנד.

במאה ה-12 פלשו האנגלו רומאניים לקיל איירן ובנו בה את טירת פארקאווניר וטירת רוס המרשימות, בהן ניתן לסייר לבד או לעשות סיור מודרך המספר על המוני הידיים ביניהן עברו הטירות ושימושן במהלך המאות.

במהלך מלחמת העצמאות האירית קיל איירן נפגעה גם וראתה הרבה דם, אך המבנים העתיקים שלה והטבע שלה נשאר כמעט ללא פגע, לא סתם היא קיבלה את פרס העיר השמורה ביותר.
גם הממצאים הארכיאולוגים וגם הטירות נמצאים בפארק הלאומי של קיל איירן, שהוא למעשה הסיבה המושכת לשם כל כך הרבה תיירים.

הפארק נפתח ב-1932 לאחר שנתרמה אחוזת מוקרוס, אשר גם בה ניתן לבקר, והפך לפארק הלאומי הראשון באירלנד. גודלו של הפארק הוא מעל 25 אלף דונם והוא כולל בתוכו נופים מרהיבים ובעלי חיים ייחודים ונדירים מאוד.

בפארק תוכלו לסוע בטבעת קרי, שזו אחת הנסיעות בעלות הנוף היפה ביותר באירלנד, הנסיעה היא של כ-179 ק”מ והיא מעגלית, ותוכלו לצפות בכפרים היפים והציוריים, חצי האי איברה, אגמים ועוד.
הר טורק גם הוא אחד האתרים המרהיבים בפארק, גובהו רק 535 מטרים ועל כן הטיפוס עליו אינו קשה במיוחד ומפסגתו תוכלו לצפות באגמים שבפארק. בנוסף לאגמים ולהרים הפארק מכיל גם יערות קסומים ומפלים מפכפכים, ותוכלו לבלות בו ימים שלמים ולגלות עוד ועוד מסלולי הליכה שייקחו אתכם לפינות חן קסומות שיגרמו לכם להרגיש כאילו אתם חיים בתור סיפורי אגדות.

מה עוד יש לעשות בקיל איירן?

מעבר לנופים העוצרי נשימה וההיסטוריה הרבה של המקום תוכלו גם בקיל איירן להרגיש בפן מאוד חשוב בתרבות האירית – הבירה. מבשלת קיל איירן מייצרת בירה מחומרים איכותיים בלבד המשלבת בין הצורות הישנות והצורות המודרניות ליצירת בירות ייחודיות וטעימות.

במהלך חודשי הקיץ, שזהו הזמן המוצלח ביותר לבקר בקיל איירן, על מנת להנות ממזג אוויר טוב שיספק לכם שעות של הליכה בטבע, העיר כולה שוקקת ותוכלו למצוא בה חיי לילה תוססים עם פאבים רבים ומוזיקה חיה, מסעדות טעימות ואפילו מועדוני ריקודים.

כיוון שקיל איירן מאוד תיירותית תוכלו למצוא בה אופציות רבות ללינה, המיועדות לכל תקציב. אם אתם אכן מגיעים לקיל איירן בחודשי הקיץ מומלץ מאוד לקבוע חדר מראש כיוון שזוהי אחת הערים האהובות ביותר על ידי תיירים ונוטה להתמלא מהר.

ישנה אפשרות לתחבורה ציבורית בעיר ובפארק, אך רבים מעדיפים לשכור רכב על מנת שיוכלו לטייל בפארק באופן עצמאי.

קיל איירן היא מקום שלא שוכחים, הנופים שלה לא רק בין היפים ביותר באירלנד, אלא בכל העולם כולו.

סירות

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
אמן חושים לאירועים
אירועים
למה דווקא אמן חושים לאירועים?

ישנן סיבות שונות לאירועים – אירועים משפחתיים לקראת החג, מסיבות לחברים לציון ימי הולדת, וגם אירועים עסקיים שונים. מה מייחד מופע של אמן חושים ומדוע דווקא אמן חושים הוא אטרקציה

קוסמים
אירועים
כך תמצאו את הקוסם המתאים לאירוע שלכם

הקוסם המתאים לאירוע שלכם מגיע עם יותר מאשר סט כלים של קוסמים. מעבר לסט הכלים של הקוסם, הוא צריך להביא אתו גם את היכולת לשעשע את הקהל, לסקרן אותו ועוד.

שיפוץ מסעדה
כללי
שיפוץ מסעדה – הדברים החשובים שצריך לדעת

שיפוץ מסעדה הוא אחד השיפוצים היותר מורכבים שיש. הסיבות למורכבות של השיפוצים כאמור הן מגוונות. עם הסיבות הללו ניתן למנות את המורכבות של הציוד והמכשור הנדרש להפעלת מסעדה, כמו גם

ילדים מבשלים
אירועים
למה חשוב לעשות סדנת שוקולד במקום סגור

ברצונכם להפיק אירוע שיכלול בתוכו אטרקציות מגניבות, בין היתר סדנת שוקולד. אולי אתם בכלל עוסקים בהפקת סדנאות שוקולד כמקצוע, ובכל פעם צריכים להתעסק עם השאלה היכן לעשות אותה. מה ההבדל