רשלנות רפואית בסוכרת

מספר חולי הסוכרת בארץ ובעולם נמצא בעלייה מואצת גם בישראל וגם בשאר העולם. לפי הערכות שונות, מספר חולי הסוכרת מסוג 2 ברחבי העולם בשנת 2025 יהיה כ320 מיליון איש. קיים חולי סוכרת רבים אשר המקרים שלהם אינם מאובחנים ובמקום זאת, ניתן לייחס את התסמינים שלהם למצבים אחרים כמו שפעת, אסטמה, דלקות בסינוסים, ומצבים אחרים פחות חמורים. אם זאת, אפילו עיכוב קל באבחון סוכרת יכול לגרום לסיבוכים והוצאות קשים עבור אלה הסובלים ממצב.

אם אתה מאמין שאתה או יקירך סבל נזק עקב אבחנה מאוחרת של סוכרת, עליך לפנות לסיוע משפטי לקבלת ייעוץ ועזרה בנוגע למקרה הרשלנות הרפואית הפוטנציאלית שלך כמו רשלנות רפואית בסוכרת, רשלנות רפואית בהיריון, בניתוחים פלסטיים ועוד, ולייעץ לך על זכויותיך והאפשרויות המשפטיות שלך.

 

מהי סוכרת?

סוכרת היא מצב רפואי המתרחש כאשר הגוף אינו מסוגל לבצע חילוף חומרים כראוי של הגלוקוז בדם כתוצאה מאי ייצור מספיק אינסולין או שימוש בו כראוי. זה בתורו מוביל לרמות מוגזמות של גלוקוז בזרם הדם. אם לא מטופלים, זה יכול לגרום לבעיות בריאותיות חמורות, כולל מחלות לב, אי ספיקת כליות, עיוורון וקטיעות בגפיים התחתונות.

שני סוגים עיקריים של סוכרת הם סוכרת מסוג 1 וסוג 2. עם זאת, סוג 1 מהווה רק חמישה עד 10 אחוזים מכל המקרים המאובחנים של סוכרת. גורמים גנטיים, אוטואימוניים וסביבתיים לרוב ממלאים תפקיד בפיתוח סוכרת מסוג 1.

לעומת זאת, סוכרת מסוג 2 שכיחה הרבה יותר ובסבירות גבוהה יותר היא תוצאה של: גיל מבוגר, השמנת יתר, היסטוריה משפחתית, סובלנות לגלוקוז לקויה, חוסר פעילות גופנית ועוד. צורות נדירות יותר של סוכרת יכולות אפילו להיגרם מתת תזונה, שימוש בסמים, זיהומים, ניתוחים ותסמונות גנטיות ספציפיות.

 

מזרק לסכרת

 

מהם התסמינים של סוכרת?

הסימפטומים של סוכרת הם רחבים וכוללים: ירידה לא מוסברת במשקל, עור יבש במיוחד, ראייה מטושטשת, צמא מוגזם, השתנה תכופה, רעב קיצוני, חוסר תחושה או עקצוצים בגפיים, עייפות בלתי מוסברת ועוד. לרוע המזל, רבים מהתסמינים הללו מאפיינים גם מצבים רפואיים אחרים השכיחים יותר, כגון: שפעת, אסטמה, עייפות או תסמונת עייפות כרונית, דלקות בסינוסים, זיהום ויראלי ועוד.

מכיוון שבעיות אלה הן סימפטומטיות למספר מחלות שונות, אנשים רבים הסובלים מסוכרת מאובחנים באופן שגוי ומרשמים אותם או מטופלים במחלה שגויה. למעשה, אלפי אנשים הסובלים מסוכרת לעולם אינם מקבלים אבחנה כלל. הסיבה לכך היא שחלק מהתסמינים הללו כמו עייפות, עור יבש ורעב קיצוני הם דברים שרבים מאתנו חווים על בסיס יומיומי.

מכיוון שההשלכות של אי טיפול בסוכרת כה חמורות, אבחון בזמן ומדויק הוא קריטי במיוחד. לאחר הערכת גילו של האדם, היסטוריית המשפחה שלו, משקלו ותופעותיו, רופאים יכולים לקבוע אם מטופל יכול לסבול מסוכרת. רופאים החשודים כי חולה עשוי לסבול מסוכרת בדרך כלל מזמינים בדיקת שתן פשוטה. אם בדיקה זו חוזרת חיובית לרמות גבוהות של גלוקוז, יתכן כי המטופל יתבקש לעבור בדיקת דם כדי לאשר את האבחנה. הזמנת וביצוע בדיקות אלו הינה תהליך פשוט יחסית, אשר הופך אותו למתסכל במיוחד כאשר רופאים אינם מצליחים לאבחן במדויק מצב זה.

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מְבַצֵעַ
טיפים לאירועים
אמן חושים ליום הולדת 60?

יום הולדת 60 הוא בהחלט אירוע מיוחד במינו. החלפת קידומת בגיל כזה חייבת להיחגג בצורה הטובה ביותר, ויש להפיק אירוע התפור למידותיו של חתן או כלת השמחה. בחירה באמן חושים

סוגים שונים של מתנות לגבר
למבוגרים
מתנות מקורית ליום האהבה

השקעה ביום האהבה עלולה להיתפס כמיותרת, בעיקר לאחר שנים ארוכות של זוגיות. למרות זאת, חשוב לזכור שדווקא ההזדמנויות הקטנות הללו להביע אהבה, הן חשובות במיוחד לאחר שנים ארוכים של חיים

קוסמים
אירועים
כך תמצאו את הקוסם המתאים לאירוע שלכם

הקוסם המתאים לאירוע שלכם מגיע עם יותר מאשר סט כלים של קוסמים. מעבר לסט הכלים של הקוסם, הוא צריך להביא אתו גם את היכולת לשעשע את הקהל, לסקרן אותו ועוד.