שיפוץ בניין: סנפלינג או במות הרמה – מה עדיף?

בניינים ישנים או חדשים חשופים בתדירות גבוהה לפגעי מזג האוויר השונים הגורמים לבלאי מוגבר. הדבר בא לידי ביטוי בסדקים, חורים וקילופי צבע במקרה הטוב, ולנפילת אריחים וחשיפת ברזלי היציקה, במקרה הרע. לפיכך, שיפוץ הבניין ותחזוקה נאותה שלו, חשובים לעמידותו של הבניין וביטחון הדיירים. אז מה עדיף בשיפוץ – סנפלינג או במות הרמה?

שיקום ושיפוץ הבניין

בניינים רבים חשופים בתדירות גבוהה לפגעי מזג האוויר השונים- חום קיצוני בעונת הקיץ וגשמי סערה בעונת החורף. אמנם גם בניינים חדשים חשופים לפגעי מזג האוויר, אך בבניינים ישנים התשתיות עצמן כבר ישנות ודי בלויות, כך שעייפות החומר יותר ניכרת בהם.
כך, ניתן לראות בבניינים רבים תופעות של סדקים, קילופי טיח וצבע, סימני עובש ואף אריחים רופפים, עד כדי חשיפת ברזלי היציקה של הבניין. היות ומדובר בשטחים ציבוריים, אשר לא תמיד מתוחזקים היטב, מעבר לנראות הישנה והמוזנחת של המראה הכללי של הבניין, הרי שמדובר גם בסכנה בטיחותית ממשית לדיירי הבניין. לכן, שיפוץ ותחזוק הבניין בזמנים קבועים, חשוב מאוד לשמירה על עמידותו של הבניין לאורך זמן.

 

שיפוץ באמצעות סנפלינג

אחת השיטות הנפוצות לביצוע עבודות בגובה, היא באמצעות ציוד הסנפלינג. שיטת הסנפלינג נקראת גם גלישה על מצוקים ומשמשת בעיקר לספורט אתגרי ותחביב הרפתקני. שיטת העבודה בסנפלינג מאפשרת עבודה בטוחה באמצעות רתמות בטיחות, רצועות וחבלים מתאימים לסנפלינג.
העבודה בסנפלינג כוללת אביזרים רבים, שמטרתם להבטיח את בטחונו של המטפס במהלך הימצאותו בגובה רב. לאחר עיגון מערכת החבלים אל עוגן מקובע וחזק בראש המבנה, הגולש קושר עצמו ברצועת נשיאה ומחבר אותה לחבלים, באמצעות מנגנון גלגלים ובלמים.

 

שיפוץ באמצעות במות הרמה

אחת השיטות היעילות, מהירות ובטיחותיות לביצוע עבודות הרמה בגובה, הן שיפוץ מבנים והן העברת ציוד כבד לדירות ו/או מבנים גבוהים, היא במות עם זרוע הרמה. מגוון הבמות הקיימות המאופיינות בטכנולוגיות הרמה שונות- מנוע חשמלי, מספריים ועוד, מאופיינות בבטיחותיות רבה עבור העובד, כשהן מאפשרות לו עמידה יציבה לאורך זמן וביצוע פעולות העבודה הנדרשות בחופשיות ובבטחה.
מעבר לבטיחותיות החשובה, שימוש בבמות הרמה ידוע בין היתר באפשרות החיסכון בכוח אדם, כאשר העובד הנמצא על במת הרמה חשמלית שקול לכ-3 עובדים המשתמשים באמצעים אחרים כמו סולם או פיגום. בנוסף, קיצור זמן העבודה מאפשר אף הוא חיסכון של זמן וכסף.

 

אז מה עדיף – סנפלינג או במות הרמה?

כעיקרון אין תשובה חד משמעית לשאלה זו, וכדאי לבחון כל מקרה לגופו עם בעל מקצוע מקצועי ומיומן, אשר ייקח בחשבון את תנאי השטח והעבודה המבוקשת, כשלכל שיטה יש את היתרונות שלה.
יחד עם זאת, לשימוש בבמות הרמה ישנם כמה יתרונות בולטים בעבודות השיפוץ, כמו האפשרות להבטיח את עמידתו היציבה של העובד במהלך ביצוע עבודתו, תוך שימוש בכלי העבודה השונים שהביא איתו, כמו גם התפעול החשמלי הפשוט לעומת קשירת חבלים וגלגלות.

שיפוץ באמצעות במות הרמה

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מהו בן מארי?

מהו בן מארי? בין השיטות הרבות להמסת שוקולד קיימת שיטה אחת נפוצה ביותר ושמה בן מארי או בתרגום לעברית אמבט מרים. אמבט מנירוסטה או סיר קטן המונחים על גבי סיר

קרואסון חמאה
מידע על שוקולד
מאפה שוקולד מושלם לאפייה בטאבון

כיום ניתן להכין מאפים ברמה הגבוהה ביותר במהירות ובקלות, זאת תוך שימוש באחד מאמצעי האפייה הפופולאריים בשוק – טאבון ביתי. אם יש לכם טאבון ביתי ואתם לא מקפידים במיוחד לשמור

ילדים מבשלים
אירועים
למה חשוב לעשות סדנת שוקולד במקום סגור

ברצונכם להפיק אירוע שיכלול בתוכו אטרקציות מגניבות, בין היתר סדנת שוקולד. אולי אתם בכלל עוסקים בהפקת סדנאות שוקולד כמקצוע, ובכל פעם צריכים להתעסק עם השאלה היכן לעשות אותה. מה ההבדל